Назив семинара: Комуникација у васпитању
- Друштво психолога Србије, Центар за примењену психологију.
Реализатори програма:
- аутори; Бијелић Андријана, студент Учитељског факултета;
- Касагић Маја, психолог.
Аутори програма:
- Бијелић Драгана, психолог;
- Ђурђевка Касагић, психолог.
Координатор:
- Ђурђевка Касагић
- Булевар М. Пупина 43/7, Београд;
- тел: 011/2143-282
- e-mail: djurdjevkakasagic@yahoo.com
Циљеви програма:
Унапређивање личне и професионалне компетенције запослених за интеракцију и комуникацију са децом и другим учесницима у васпитању: родитељима, сарадницима и др; структуирање постојећих и стицање нових искустава и знања о интеракцији и комуникацији: природа, механизми, функционисање, услови и исходи; преиспитивање постојећих, овладавање и испробавање нових комуникацијских стратегија, поступака и вештина.
Теме које се обрађују:
Увод - разматра се теоријски оквир програма: разлози за програм комуникације у васпитно-образовним установама; научни налази за разумевање проблема комуникације и интеракције у васпитању. Од теорије ка пракси - практично се операционализују теоријске поставке у конкретан садржај:
- Шта је комуникација и социјална интеракција у васпитању;
- Које су улоге и одговорности одраслих са практичним импликацијама;
- Које су претпоставке успешне комуникације: учесници, информације, поруке, услови, правила и практичне импликације;
- Шта чини комуникацијско поље развоја, одрастања и васпитања деце у васпитно-образовним установама: простор, атмосфера, људи са одређеним понашањем, акцијама, потребама и осећањима, интеракције и комуникација учесника у васпитању;
- Која су средства изражавања: вербална и невербална комуникација, значење, аспекти и димензије, практичне импликације;
- Како емоције учествују у комуникацији: природа, врсте испољавања, последице по развој деце, практичне импликације;
- Мотиви у комуникацији: природа, врсте, значај и механизми функционисања; Конфликти у комуникацији и управљање, практичне импликације;
- Лични и професионални потенцијал: пажња се усмерава на свест о себи, свом постигнућу, улогама, одговорностима и како их побољшати;
- Личност: способности, знања, вештине, искуства, потребе, мотиви, вредности;
- Професионална компетенција: знања о развоју деце, оспособљеност за рад са децом, професионални развој и напредовање;
- Педагошке и етичке вредности у комуникацији;
- Кодекс вредности у васпитању и стандарди понашања.
Циљна група: сви запослени у области васпитања, а посебно педагошки радници.
Трајање програма: базични семинар: 14 сати у току два радна дана, евалуација 7 сати у току једног дана; примена програма у току једне године и даље.
Број учесника у групи: 15-40 учесника
Нема коментара:
Постави коментар